managementprogram

För 23:e året genomför Service Academy ett managementprogram som är en del av VisitaAkademin. Vi vänder oss främst till chefer och ledare inom besöksnäringen för att bredda och öka kompetensen.                                    

Hittills har över 700 högre chefer utbildats i management, vilket innefattar:
  • Egen personlig utveckling
  • Ledarskapsverktyg för att utveckla medarbetarna samt hela verksamheten
  • Verksamhetsstyrning, att driva säker och lönsam verksamhet
  • Utveckling av verksamheten, rollen som strateg med fokus på upplevelseutveckling
  • Att ta fram en affärsplan, vilket tränas i projektarbeten för några av deltagarnas anläggningar
  • Affärsmannaskap
    - kundorientering
    - kreativitet
    - entreprenörskap
    - service
    - så blir jag en attraktiv arbetsgivare
    - revenue management
    - ekonomi
    - sociala medier
    - nya distributionskanaler samt
    - att skapa mervärde för kunderna med min verksamhet
  • Management inom besöksnäringen med fokus på hotell, konferens, restaurang, turism samt upplevelseföretag
  • Erfarenhetsutbyte mellan deltagarna plus att de får se och uppleva 6-7 olika anläggningar och plocka idéer till sin egen verksamhet

Varför satsa på kompetensutveckling?

Besöksnäringen är på väg att bli en av Sveriges viktigaste basnäringar och med en ny nationell strategi vill man öka branschens omsättning till närmare 500 miljarder kr fram till 2020.


För att lyckas med detta måste vi

  • öka kompetensen hos chefer och medarbetare
  • driva mer lönsam verksamhet
  • öka vår konkurrenskraft genom upplevelseutveckling
  • öka samverkan på våra destinationer genom att skapa ”exportmogna destinationer”.


Målsättningen med managementprogrammet är att deltagarna bli mer
professionella som företagare för att kunna arbeta bredare i ledningsgrupper
och styrelser samt skapa lönsamma företag med tillväxt.

 

PROGRAM OCH INFORMATION

VEM KAN DELTA?

Programmet vänder sig till ägare eller VD samt till dig som innehar andra chefs- och ledarbefattningar inom besöksnäringen.
Exempelvis inom hotell, konferens, restaurang, turism och aktivitetsbolag, samt även till framtida chefer/ledare.

Programmet vänder sig även till chefer och ledare inom övriga branscher med fokus på service och att driva lönsam verksamhet med tillväxt.

INVESTERING

För att delta betalar du 47 000 kr (exkl. moms).

En investering du med största sannolikhet snabbt räknar hem i din och företagets framtida verksamhet.
Kostnad tillkommer för resor och  helpension.

SEMINARIETIDER

Seminarie 1
9-11 oktober, 2017 (3 dagar)
Hotell IKEA, Älmhult

Seminarie 2
19-22 November, 2017  (4 dagar)
Camp Ripan/ ICE Hotel

Seminarie 3
7- 10 januari, 2018 (4 dagar)
KOM Hotel/Stockholm Waterfront,  samt plats ej klar

Seminarie 4
5-7 februari, 2018 (3 dagar)
Hotell Skansen Båstad

TEMAN FÖR SEMINARIERNA

Seminarie 1     
Ledarskap och personlig utveckling, entreprenörskap, sociala medier och management inom besöksnäringen

Seminarie 2     
Service och ledarskap samt Revenue Management

Seminarie 3     
Ekonomi och marknadsföring/storytelling 

Seminarie 4     
Kreativitet, ledarskap, så blir du en attraktiv arbetsgivare, retorik  samt presentationer av affärsplaner
 

INFORMATION

Vill du ha mer information om program och referenser, eller har frågor – ring eller maila till någon av oss!

Fia Westerberg, VD
fia.westerberg@serviceacademy.se
0720 06 72 05

Ann Råhlander, programledare
serviceacademy@live.se
0708-53 05 70

Gösta Fernström, arbetande styrelseledamot
fernia@tele2.se
0705-82 22 24
 

Anmälan
VisitaAkademins Managementprogram