Kopia av Service Academy Logga






OM OSS







 

Management programmet är tillbaka i ny kostym!

I oktober 2019 startade vi upp ett helt nytt och uppdaterat ”Management Program” som vänder sig till ledare inom besöksnäringen. Deltagarna kommer i tre moduler á 3 dagar, få inspiration, praktiska verktyg för affärsutveckling samt chansen att skapa sin egen plattform för sitt framtida ledarskap. Bakom programmet står branschprofilerna; Fia Westerberg & Per Keller. 

Fia Westerberg

Fia är en av Sveriges främsta utbildare och mest uppskattade föreläsare inom service och ledarskap. På meritlistan finns bl.a. uppstart av två flygbolag med service som fokus. Mellan 2006-2011 var Fia utbildnings- och utvecklings-chef på SJ Service Academy och revolutionerade verksamheten med ett nytt sätt att sälja kunskap externt, utvecklade alla SJs 4300 medarbetare för att bli bäst på att bemöta kunden! 2011 rekryterades Fia som Rektor för Parks and Resorts. Där ansvarade hon för uppbyggnad av Parks and ResortsAcademy och utvecklingen av 2300 medarbetare.

Idag äger och driver Fia Service Academy samt arbetar som Head of people and culture på Winn Hotel Group

Per Keller
Per har hela sitt yrkesverksamma liv arbetat inom besöksnäringen i flera olika management roller dels internationellt i England & Irland samt i Sverige.


På meritlistan finns bl.a erfarenhet i roller som Kommersiell chef, Operations Manager, Restaurangchef, Chefssommelier, VD & Development Manager.

Uppstarter av bolag, koncept & varumärken likväl som förändringsarbete i ”institutioner”, ligger bakom Per i dels mindre och större bolag i branschen.

Per brinner för ett hållbart & tydligt ledarskap och har under sina år i branschen även arbetat som utbildare i operativt ledarskap, krishantering & förändringsarbete åt b.la YH utbildningar och företagsinterna program.

Just nu arbetar Per som VD på Clarion Sundsvall  – en del av Nordic Choice Hotels som ägs av Petter Stordalen.
Per Driver även företaget Kellermind AB.