Skärmklipp 2016-12-03 14.16.55






OM OSS







 

Managementprogrammet är tillbaka i ny kostym!

I oktober 2019 startar det helt nya och uppdaterade ”Management Program” som vänder sig till ledare inom besöksnäringen. Deltagarna kommer i tre moduler á 3 dagar, få inspiration, praktiska verktyg för affärsutveckling samt chansen att skapa sin egen plattform för sitt framtida ledarskap. Bakom programmet står branschprofilerna; Fia Westerberg, Per Keller & Oscar Lindeberg.

Fia Westerberg

Fia är en av Sveriges främsta utbildare och mest uppskattade föreläsare inom service och ledarskap. På meritlistan finns bl.a. uppstart av två flygbolag med service som fokus. Mellan 2006-2011 var Fia utbildnings- och utvecklings-chef på SJ Service Academy och revolutionerade verksamheten med ett nytt sätt att sälja kunskap externt, utvecklade alla SJs 4300 medarbetare för att bli bäst på att bemöta kunden! 2011 rekryterades Fia som Rektor för Parks and Resorts. Där ansvarade hon för uppbyggnad av Parks and ResortsAcademy och utvecklingen av 2300 medarbetare.

Idag äger och driver Fia Service Academy och Culture Academy

Oscar Lindeberg

Det som driver Oscar är att via hållbara koncept, agilt ledarskap, servicesystem och träning – stärka frontlinjen.

Oscar har en Bachelor of Art degree från HMS Les Roches i Schweiz och Endicott College i USA, samt läst marknadsekonomi på FEI i Stockholm. På Endicott College arbetade han även som instruktör/lärare för Endicotts hotellprogram.

Han har arbetat på hotell- och i resebranschen på positioner som Assistant Food and Beverage Manager, Sales Manager, Conference and Event Manager, Hotel Manager, Concept Developer, Business Developer och som VD på arbetsplatser som: Grand Hotell Holdings/Berns Salonger, Hotel Diplomat, Torekov HotelSandhamn SeglarhotellFrantzéngruppen, TUI
Som konsult har han arbetat med företagsinterna utbildningar och konceptutveckling.

Idag driver och äger Oscar School of Service

Per Keller
 

Per har hela sitt yrkesverksamma liv arbetat inom besöksnäringen i flera olika management roller dels internationellt i England & Irland samt i Sverige.


På meritlistan finns bl.a erfarenhet i roller som Kommersiell chef, Operations Manager, Restaurangchef, Chefssommelier, VD & Development Manager.

Uppstarter av bolag, koncept & varumärken likväl som förändringsarbete i ”institutioner”, ligger bakom Per i dels mindre och större bolag i branschen.

Per brinner för ett hållbart & tydligt ledarskap och har under sina år i branschen även arbetat som utbildare i operativt ledarskap, krishantering & förändringsarbete åt b.la YH utbildningar och företagsinterna program.

Just nu arbetar Per som VD för ett av Stockholms största hotell; Hotel C Stockholm – en del av Nordic Hotels & Resorts som ägs av Petter Stordalen.