försäljning
Försäljning är något som varje medarbetare behöver kunna. I slutändan är alla medarbetare ”säljare” för sitt företags varumärke. Det handlar om att skapa ett mervärde för kunden. Att sälja med omsorg.
Som säljare behöver du på kort tid kunna skapa god relation och utveckla ett förtroende hos kunden. Din förmåga att styra kunddialogen är en avgörande faktor för att få avslut. Att vara säljare är en svår konst som kräver både kunskaper och praktisk förmåga.
Framgångsrik försäljning
Lär deltagarna konsten att upplevas som en rådgivare.
Innehåll:
- Framgångsrik kommunikation
- Omsorgsförsäljning
- Kundpsykologi
- Säljprocessens avörande steg
- Förhållningssätt och personlig inställning till kunder
- Vilka krav och förväntningar har kunden
- Samtalsstrategier för lyckad försäljning
- Merförsäljning – mervärde för kund
- Behovsanalys
- Bygg en positiv och trovärdig relation med kunden
- Presentationsteknik
- Hantera klagomål och missnöje hos kunden
- Träning med personlig återkoppling
...vi skräddarsyr och anpassar varje utbildning utifrån just dina utmaningar, behov och mål.
Business to business – B2B
Att arbeta med B2B-försäljning kan vara både utmanande och komplext. Du behöver ha förmågan att bygga långsiktiga relationer och vara förtroendeingivande för att skapa de rätta förutsättningarna.
Den här utbildningen ger dig metoderna och strukturen som krävs för att lyckas.
Innehåll:
- Krav och förväntningar – vilka förväntningar finns hos en kund
- Vad kännetecknar framgångsrika säljare
- Grunder i försäljning – vad är avgörande faktorer inom försäljning
- Säljprocessens avgörande steg
- Framgångsrik kommunikation
- Hur bygger jag förtroende hos kund
- Mötesteknik
- Presentationsteknik
- Behovsanalys
- Argumentation
- Hantera invändningar och synpunkter konstruktivt
- Kundpsykologi
- Träning med personlig återkoppling